Januari 27, 2014

Manfaat Tambahan Rider

Bismillah.

Rider atau manfaat tambahan memberi perlindungan tambahan daripada pelan asas Takaful Keluarga seperti manfaat hospital, pembedahan dan pelaburan (ILP).




Berikut diantara 5 contoh maanfaat tambahan yang dicadangkan perlu ada di dalam pakej plan HealthEnrich PruBSN yang anda mohon.


  • Contributor - Pihak PruBSN akan membayar caruman bulanan pada masa hadapan, sekiranya anda lumpuh kekal atau didiagnos menghidap penyakit kritikal sebelum umur 70 tahun.
  • Joint Contributor - Sama seperti diatas, cuma yang membezakan ia untuk pasangan ibu bapa (pembayar) yang mengambil plan Takaful Keluarga untuk anaknya. Dan, umur tamat tempoh anak adalah 25 tahun. 
  • Takaful Saver - Sumbangan ini digunakan untuk membeli unit di dalam Akaun Unit Pelaburan (IUA) bagi tujuan pelaburan sahaja. 
  • Crisis Shield - membayar jumlah perlindungan jika didiagnosis dengan penyakit kritikal. Bayaran dibuat sebagai ganti jumlah perlindungan pelan asas. Unit-unit akan kekal di dalam pelan. Jika jumlah perlindungan Crisis Shield yang telah dibayar kurang daripada jumlah perlindungan pelan asas, lebihan jumlah perlindungan pelan asas boleh diteruskan dengan membayar sumbangan.
  • Accident Death & Disablement - elaun khairat kematian sebanyak RM2,000 sekiranya berlaku kematian yang disebabkan oleh kematian semulajadi atau kemalangan. Jumlah perlindungan sekiranya berlaku kematian atau kehilangan upaya kekal dan menyeluruh disebabkan oleh kemalangan. peratusan daripada jumlah perlindungan jika hilang upaya (berdasarkan skala manfaat) yang disebabkan kemalangan.
Seperti yang kita semua sedia maklum, pelan Takaful Keluarga ini adalah salah satu keperluan pada masa kini, ia juga salah satu financial tools untuk membantu pengurusan kewangan kita pada masa hadapan atau di masa kecemasan. 

Hubungi saya hari ini di talian +6011 3292 8711 untuk perbincangan lanjut.

Terima kasih

Tiada ulasan: